Director de proiect: Prof. univ. dr. ing. Doina BANCIU – CS I / Dr. ec. Monica ANGHEL – CS III
Obiectivul general al proiectului
- crearea unui set de recomandări pentru rezolvarea unor probleme legate de situația actuală a domeniului şi a tematicii abordate, după cum urmează: identificarea şi selectarea celor mai bune practici utilizate în statele membre UE, referitoare la e-Guvernare şi interoperabilitate şi, pe această bază, elaborarea de propuneri de soluţii de implementare a Cadrului European de Interoperabilitate la nivel național.
Descriere proiect
În definirea obiectivelor proiectului s-au luat în considerare obiectivele specifice din Planul sectorial privind facilitarea condițiilor necesare funcționării serviciilor de e-Guvernare, interoperabilitate prin corelarea liniilor strategice de dezvoltare în adaptarea contextului național la standardele/recomandările europene.
Propunerile de soluţii/recomandările vor asigura corelarea cu cerințele explicite din cadrul „Agendei Digitale pentru România” şi alinierea României la „Strategia pentru Europa 2020”.
Rezultate
- contribuții teoretice privind interoperabilitatea la nivel național;
- analiză privind criteriile de selecție a celor mai reprezentative tehnologii, bune practici şi soluţii de e-Guvernare;
- elaborarea unui set de caracteristici privind impactul TIC pentru servicii informaționale guvernamentale în România;
- elaborarea unui set de recomandări pentru implementarea tehnologiilor şi pentru dezvoltarea serviciilor guvernamentale interoperabile la nivel național;
- elaborarea a patru rapoarte tehnico-științifice pentru cele patru etape ale proiectului.