e-Guvernare şi Interoperabilitate: Propuneri de soluţii în implementarea Cadrului European de Interoperabilitate la nivel național – exemple de bune practici din State Membre ale Uniunii Europene

Director de proiect: Prof. univ. dr. ing. Doina BANCIU – CS I / Dr. ec. Monica ANGHEL – CS III


Obiectivul general al proiectului

  • crearea unui set de recomandări pentru rezolvarea unor probleme legate de situația actuală a domeniului şi a tematicii abordate, după cum urmează: identificarea şi selectarea celor mai bune practici utilizate în statele membre UE, referitoare la e-Guvernare şi interoperabilitate şi, pe această bază, elaborarea de propuneri de soluţii de implementare a Cadrului European de Interoperabilitate la nivel național.

Descriere proiect

În definirea obiectivelor proiectului s-au luat în considerare obiectivele specifice din Planul sectorial privind facilitarea condițiilor necesare funcționării serviciilor de e-Guvernare, interoperabilitate prin corelarea liniilor strategice de dezvoltare în adaptarea contextului național la standardele/recomandările europene.

Propunerile de soluţii/recomandările vor asigura corelarea cu cerințele explicite din cadrul „Agendei Digitale pentru România” şi alinierea României la „Strategia pentru Europa 2020”.

Rezultate

  • contribuții teoretice privind interoperabilitatea la nivel național;
  • analiză privind criteriile de selecție a celor mai reprezentative tehnologii, bune practici şi soluţii de e-Guvernare;
  • elaborarea unui set de caracteristici privind impactul TIC pentru servicii informaționale guvernamentale în România;
  • elaborarea unui set de recomandări pentru implementarea tehnologiilor şi pentru dezvoltarea serviciilor guvernamentale interoperabile la nivel național;
  • elaborarea a patru rapoarte tehnico-științifice pentru cele patru etape ale proiectului.