Studiu și instrument on-line pentru evaluarea necesarului de competențe digitale în administrația publică, în conformitate cu Manualul de Monitorizare și Evaluare al SNADR

Director de proiect: Dr. ec. Monica ANGHEL – CS III / Dr. ing. Ionuț PETRE – CS III


Obiectivele generale ale proiectului

  • evaluarea necesarului de competențe digitale în administrația publică;
  • dezvoltarea şi utilizarea unui instrument on-line pentru colectarea informațiilor privind competențele TIC;
  • identificarea deficitelor tematice de competențe digitale şi elaborarea de programe de perfecționare.

Descriere proiect

Motivația proiectului pornește de la faptul că Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale în calitate de instituție principală implicată în implementarea Strategiei Naționale privind Agenda Digitală pentru România (SNADR) a furnizat Manualul de Monitorizare și Evaluare al Strategiei Naționale privind Agenda Digitală pentru România care este un document orientativ pentru Administrația publică centrală respectiv pentru toate Ministerele de resort/agențiile/autoritățile implicate în colectarea datelor și în evaluarea acestora pentru SNADR. Acest manual este document de referință pentru toate părțile implicate interesate de atingerea țintelor asumate de către România: Comisia Europeană, organizațiile non-guvernamentale naționale sau internaționale, cât și publicul larg, și se bazează pe cele trei funcții ale sistemului de monitorizare și evaluare: (i) colectare date; (ii) evaluare date (iii) raportare și diseminare date. Aceste funcții trebuie realizate prin competențele digitale ale personalul administrației publice centrale. Acest rezultat reprezintă punctul de plecare pentru o cercetare originală privind competențele digitale necesare în administrația publică centrală pentru implementarea eficientă a SNADR.

Beneficiile preconizate includ: creșterea eficienței și eficacității administrației publice in baza respectării Manualului de Monitorizare si Evaluare a SNADR; creșterea nivelului de transparență a serviciilor furnizate de către administrația publică; alinierea la Agenda Digitală 2020 și îndeplinirea obiectivelor Strategiei Agenda Digitală pentru România.

Totodată, beneficiile preconizate şi rentabilitatea proiectului de cercetare propus vor apărea din utilizarea rezultatelor pentru fundamentarea tehnico-ştiinţifică a strategiilor MCSI privind competențele digitale necesare în administrația publică centrală.

Rezultate

  • studiu privind problematica competențelor TIC cu particularizare în administrația publică. Caiet de sarcini pentru un instrument on-line;
  • prezentare instrument pentru descrierea necesarului de competențe TIC în administrația publică, cu informații furnizate de de minimum 10.000 de angajați din cel puțin 75% dintre instituțiile administrației publice centrale;
  • raport de rezultate ale analizei informațiilor privind competențele TIC în administrația publică;
  • studiu de analiză a modalităților de colectare a informațiilor privind competențele TIC în administrația publică;
  • raport colectiv privind instrumentul on-line pentru colectarea de informații privind competențele TIC în administrația publică;
  • raport de rezultate privind necesarul de competențe TIC în administrația publică. Set de 10 programe de perfecționare a competențelor digitale în administrația publică.